pondělí 20. února 2017

SNICKERS A MARS PROTEINOVÉ TYČINKY


Ahojte!☺

Jelikož je víc jak polovina mojí třídy na lyžáku, máme trochu odlehčený týden. Místo angličtiny nás třídní pustila do počítačové učebny, kde jsem měla možnost začít psát další článek. Na recenzi Snickers a Mars proteinových tyčinek jsem se chystala už delší dobu, ale znáte mě... Potřebuju na to čas a náladu, takže se k tomu dostávám až teď. Doufám, že se vám bude recenze líbit! ☺

Mars proteinová tyčinka


Základní informace

Hmotnost - 57 g
Cena - 59 Kč
Kde koupit - Zdraví a fitness - Mars Protein Bar 57 g


Složení

Směs bílkovin ((39%) - sojový proteinový izolát, mléčný proteinový izolát, syrovátkový proteinový koncentrát, vaječný albumin, sušené odtučněné mléko, emulgátor - sojový lecitin), karamel ((16%) - slazené kondenzované odtučněné mléko, glukózový sirup. sirup z invertního cukru, palmový olej, máslo, cukr, emulgátor E471, stabilizátor - pektin, sůl, přírodní aroma), mléčná čokoláda ((15%) - cukr, kakaové máslo, sušené mléko odtučněné, kakaová hmota, laktóza a bílkoviny ze syrovátky, palmový tuk, syrovátkový prášek, mléčný tuk, emulgátor - sojový lecitin), hydrolyzovaný kolagen (12%), zvlhčující látky - glycerol a malitol, frukto-oligosacharidy, aromata, sůl, kakaový prášek se sníženým obsahem tuků, sladový výtažek.


Alergeny

Mléko, sója, vejce, ječmen.


Nutriční hodnoty v jedné tyčince (57 g)

Energetická hodnota - 838 kJ/200 kcal
Tuky - 4,6 g
z toho nasycené mastné kyseliny - 2,6 g
Sacharidy - 22 g
z toho cukry - 13 g
Bílkoviny - 19 g


Můj názor ohledně složení

Začnu kladnými složkami... Líbí se mi rozmanitost proteinových zdrojů, není to jednostranné, profláklé. Obsahuje jako emulgátor sojový lecitin, což je taky fajn. E471, pektin, přírodní aroma, zvlhčující látky, hydrolizovaný kolagen, fruktooligosacharidy... Všechno beru, v pohodě... Tyčinka obsahuje karamel, který se tvoří z klasického cukru a másla, takže jejich přítomnost se dala předvídat. Což už může být pro některé problém. Ale s tím se u karamelu musí počítat. K palmovému tuku se nebudu asi ani vyjadřovat, na to má každý svůj názor... Složení mléčné čokolády teda ve zkratce nic moc. Vysoký obsah kakaa asi mít taky nebude...


Konečné zhodnocení

Co se tedy týká zhodnocení ohledně složení, je to tak 50na50. Podle mě je škoda, že se to nedotáhne úplně do konce, což pak sníží kvalitu celého výrobku. Viz čokoláda nebo i ten palmový tuk... Přece jen je to tyčinka za 60 korun, tak by mohla být doladěná. Co se ale týče nutričních hodnot, je to pro mě osobně docela fajn. Zvlášť když je tam ten karamel, u kterého bych čekala, že hodnoty rozhodí. Chuťově byla dobrá, i když na mě už docela sladká, škrábalo mě z ní po dojedení trochu v krku. Proteinový prášek byl cítit jen maličko, na konci, jinak vůbec. Každopádně když to teda shrnu, je to o něco lepší varianta, než klasická Marska, ale kdybych to měla ohodnotit čistě jako proteinovou tyčinku, za mě spíše ne...


Snickers proteinová tyčinka


Základní informace

Hmotnost - 51 g
Cena - 59 Kč
Kde koupit - Zdraví a fitness - Snickers Protein Bar


Složení

Směs bílkovin ((33%) - mléčný proteinový izolát, mléčná bílkovina, syrovátkový proteinový koncentrát, emulgátor - sojový lecitin), hydrolyzovaný kolagen, mléčná čokoláda ((15%) - cukr, kakaové máslo, sušené mléko odtučněné, kakaová hmota, laktóza a bílkoviny ze syrovátky, palmový tuk, syrovátkový prášek, mléčný tuk, emulgátor - sojový lecitin), karamel ((14%) - slazené kondenzované odtučněné mléko, glukózový sirup. sirup z invertního cukru, palmový olej, máslo, cukr, emulgátor E471, stabilizátor - pektin, sůl, přírodní aroma), zvlhčující látky - glycerol a malitol, arašídy (10%), arašídová mouka, frukto-oligosacharidy, aroma, sůl, barvivo - karamel, antioxidant - přírodní směs tokoferolů.


Alergeny

Mléko, sója, arašídy.


Nutriční hodnoty v jedné tyčince (51 g)

Energetická hodnota - 835 kJ/199 kcal
Tuky - 7,1 g
z toho nasycené mastné kyseliny - 2,7 g
Sacharidy - 18,4 g
z toho cukry - 9,5 g
Bílkoviny - 18,2 g


Můj názor ohledně složení

Tady se nebudu rozepisovat v podstatě vůbec, protože složení je skoro stejné jako u předchozí tyčinky. Tady najdeme teda ještě arašídy a látky s nimi spojené. Miluju arašídy, takže pro mě jedině plus. Jinak jsem se vyjádřila už výše, takže asi nemám, co víc bych řekla.


Konečné zhodnocení

Opět, složením je tyčinka 50na50, jako ta předchozí. Makroživiny mi tady ale vyhovují maličko víc, protože já baštím přes den spíš dost sacharidů, takže nižší hodnota je pro mě jen plus. Tuků přijímám relativně akorát, ale navýšení mi tady nevadí. Chuťově mi tato tyčinka sedla víc, miluju arašídy, navíc tady v kombinaci s karamelem... Prostě jako klasická Snickerska. Opět ale byla dost sladká, krk se ozval. Protein jsem cítila zase až po dojedení. Jako maličko odlehčenější varianta na zahnání chuti na sladké ano, ale baštit ji tak často, jako jiné proteinovky, to asi úplně ne.


Srovnání

Když bych měla tyto dva produkty porovnat... Složením jsou v podstatě stejné. Váhově je Mars maličko větší, ale stojí stejně... Na druhou stranu, nutriční hodnoty Snickers mi sedí více. Co se týče chuti, obě na mě moc sladké, ale vede Snickers. Takže u mě by to vyhrála právě ona. Marsku už nemám potřebu jíst znovu, nevyhledávám ani originál. Tu druhou bych si pořídila jen v případě, že by mě honila mlsná na originál, jinak ne! ☺



No, v závěru byla recenze spíše negativní, což mě maličko mrzí, ale chci k vám být upřímná. Nikomu neodpírám jejich koupi, chuťově se podobají originálům, takže pokud je chcete zkusit, klidně! Jen je neberte jako proteinovky, ale spíš jako mlsání! ☺

Jinak kdybyste si je chtěli pořídit, nebo si na eshopu Zdraví a fitness koupit cokoliv jiného, můžete využít i VIP ceník. Stačí se u nich zaregistrovat a napsat na email obchod@zdraviafitness.cz, že byste si přáli VIP ceník od Blogerky Klárky! Přijde vám potvrzovací e-mail a nakupujete za nejnižší ceny, které u nich lze mít! ☺

Ode mě to bude pro dnešek všechno. Doufám, že jsem vám nezbořila iluze nebo nezkazila chuť na tyto kousky. Směle do nich, jen říkám... Opatrně na ně...☺ Mějte se krásně! ☺

Blogerka Klárka

4 komentáře:

  1. Tak s proteinovkou od Mars a Snickers jsem se setkala poprvé. Díky za ukázku! :)

    INKA – lifestyle, focení, líčení, krása, DIY a novinky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že jsem ti ukázala něco nového! ☺

      Vymazat
  2. Tak o tom jsem ještě neslyšela, ale do pusy bych to nedala. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chuťově se liší od originálu docela málo. Ale chápu, že některé lidi odradí protein nebo jim na podobných tyčinkách vadí něco jiného... :)

      Vymazat