sobota 23. července 2016

PRÁZDNINY V RAKOUSKU?!


Ahojte!☺

Dneska jsem se dostala k tomu, abych (konečně) napsala nějaký aktuální článek. No, napsala... Pár vět, informací a dojmů v něm najdete, ale tentokrát to bude hlavně o fotkách z okolí městečka (nebo vesničky) s názvem Vent! ☺

V neděli 17.7. jsme kolem desáté hodiny ranní opustili náš dům a vydali se na 10ti hodinovou cestu autem do Rakouska. Hotel Garni Stefani, který vlastní můj strejda s přítelkyní a ve kterém jsme měli strávit asi 3 dny, se nachází v malé obci Vent v Tyrolsku. Dorazili jsme kolem 20. hodiny, popovídali jsme si se strejdou, najedli se a po sprše jsme se zachumlali do peřin.




V pondělí jsme se po snídani vydali na túru na horskou chatu Breslauer Hütte. Vycházeli jsme kolem desáté hodiny. Lanovkou jsme vyjeli část kopce a zbytek jsme pak šli pěšky. Já jsem ťapala většinou sama, protože jsem měla nějak moc energie a ostatním se nechtělo se mnou držet můj (na mě až extrarychlej) krok. Po určitém úseku jsem si ale vždycky sedla a počkala na zbytek rodiny, než jsem jim zase utekla. Po příchodu do našeho cíle si sestra dala nudlovou polívku a mamka s Jardou kávu. Chvilku jsme tam poseděli a pokochali se okolím. Když jsme zaplatili, sešli jsme kousek pod chatu a dali jsme si oběd - chleby. Najedení jsme pak mohli pokračovat v cestě dolů, která ale byla ještě náročnější než ta nahoru.
Část cesty jsme procházeli mezi krávami, z nichž musel Jarda jednu popostrčit z cesty, abychom mohli projít. Alespoň jsme měli zpestření výletu! ☺ Dorazili jsme kolem 4. hodiny vyčerpaní, protože podle mamčiného mobilu jsme ušli asi 16 km, a to v podstatě pořád do kopce nebo z kopce. Takže jsme byli rádi, že jsme konečně „doma“.




















Úterý patřilo lanovkám. Nejdříve jsme se podívali na Top Mountain Star, kde jsme obešli malou restauraci kolem dokola, vyfotili jsme se u sochy kamzíka a pak jsme prošli stezku na vrchol malého kamenitého kopečku s železným křížem. Nahoru to byla zábava, ale dolů... to byla větší sranda. Nesla jsem psa pod paží a ještě se valili skupinky tutanů... Nahoře byla spousta lidí a další se pořád tlačili. Když už jsme teda scházeli dolů, div nás neshodili. Ono se toho totiž na cestičce široké tak 40 cm moc vymyslet nedá. Zvlášť když je zajištěná jen lanem z jedné strany. Bylo by jednodušší, kdyby nás nechali slézt a potom by teprve mohli jít nahoru. Jenže to by museli umět přemýšlet... Nikomu se naštěstí nic nestalo, všichni jsme to zvládli (i se psem v ruce) a mohli jsme se nechat svézt kabinkami zase zpátky dolů. Tam jsme sedli do auta a jeli na protější stranu hor, kde se nachází místo natáčení filmu Spectre s názvem Ice Q.
Opět jsme se nechali vyvézt nahoru lanovkami. V restauraci/kavárně jsme si dali sacher, kávu a Radlera a hřáli jsme se sluníčkem. Zpátky dolů jsme si ale vezli zadek jen na mezistanici. Já s Jardou a sestrou jsme si tam prošli takovou překážkovou dráhu a mamka na nás zatím s Jessinkou počkala.
Když jsme se vyblbli, vyšli jsme všichni na cestu k autu. Ťapali jsme pořád po vyznačené cestě, až Jardu na jednom místě napadlo, že to vezmeme po sjezdovce. Takže jsme šli zkratkou, která byla delší, ale o to horší! :D Vylezli jsme u nějakého nízkého dřevěného plotu, který jsme přelézali a ještě jsme se museli vracet zpátky, abychom vůbec došli k autu... Naše cestování aneb skvělý orientační smysl (nejen Jardy)! :D












No a 3. den jsme toho objeli nejvíc. Tentokrát musela Jessa zůstat na pokoji, protože jsme měli v plánu Aqua Dome. Ten přišel ale až nakonec.
Začali jsme výšlapem ke Stuibenfallu, což je nádherný vodopád, k němuž jdete od spoda až nahoru po železných schodech. No, mě osobně teda pak neposlouchaly nohy, ale naštěstí už to nebylo ani tak potřeba.
Když jsme totiž došli zase úplně dolů, čekalo nás muzeum ledového muže Ötziho, který se tu před 25ti lety našel. Bohužel (pro nás) bylo všechno napsané německy, takže jsme si prohlédli jen obrázky a pak jsme si o něm koupili knížku... v angličtině! :D
Zbyl nám ještě čas do začátku ukázky dravců, která následovala, tak jsme si dali kafe a třešňovou bublaninu. Přinesli nám ji na břidlicových táccích, což mi přišlo jako dobrý nápad vzhledem k tématu výstavy.
Komentování u předvádění ptáků bylo ale zase jenom německy, takže jsme se v podstatě nic nedozvěděli. Ale aspoň jsme viděli krásné ukázky ptáků, jejich rozpětí, způsobů letů, rychlostí atd.
Po skončení ptačího programu jsme přešli pár metrů do malého parku. Byla tam vybudovaná cesta v ledové vodě, kterou jste měli projít, aby se vám prokrvily nohy. První průchod byl teda fakt příšerný, ale pak jsem si začala jakž takž zvykat a brouzdala jsem se v té ledové vodě několikrát. Hned vedle byla zase cestička s různým povrchem - šišky, kůra, štěrk, kamínky... Všechno mělo mít pozitivní vliv na zdraví. Každopádně i kdyby ne, pro mě to byla dobrá výzva, kterou jsem splnila! ☺
Den jsme zakončili v Aqua Domu, areálu s hodně teplou vodou, což bylo po té „ozdravovací proceduře“ fakt super! Strávili jsme tam asi 2 hoďky a pak jsme plní dojmů jeli zpět do Garni Stefani.









Mamka s Jardou a se sestrou ve čtvrtek kolem 11. hodiny odjeli zpět do Česka a já jsem zůstala ve Ventu. Domluvila jsem se totiž se strejdou, že u něj zůstanu na část prázdnin, takže tu ještě nějaký ten pátek budu. Snad to beze mě všichni doma zvládnou! :3

No, se články to teď tak horké nebude, protože když někde nelítám, tak odpočívám. Přece jenom nemůžu začít školní rok úplně vyšťavená! :3

To je ode mě pro dnešek všechno, užívejte si prázdniny a určitě mi napište dolů, kde jste byli nebo kam se chystáte! ☺

Blogerka Klárka

9 komentářů:

  1. no už som bola na jednej Tour de Slovakia s rodinkou, a dalej koncom auusta ideme do Osla tak sa tešíme, milujem hory,turistiku a prírodu super fotečky velmi, rakusko moc nemam pochodené, no určite raz tam pojdeme ♥

    https://teenmumy.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je fajn, užij si to! :3 Děkuju za pochvalu! :3 A doufám, že se ukážeš v Garni Stefani! ☺ V okolí je tolik možností, kam jít, všechno máš po ruce a je to tu hrozně fajn! ☺

      Vymazat
    2. určite raz prídem pozrieť tam ♥ dakujem

      Vymazat
  2. Nádherná příroda, ty vyhlídky za nějaké to šlapání určitě stojí :) A brigáda v takovém prostředí, to je prima!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je tu krásně, neumím si představit ten návrat domů, kde to bude oproti tomuhle úplně placaté! :D A brigáda tady bude dobrá škola! ☺

      Vymazat
  3. Skvělý článek. :) Mám ráda takové články o dovolené, protože vždycky si můžu přečíst, co ten daný bloger dělá a trošku víc ho poznat. :)
    Nádherné fotky... Ta příroda - prostě dokonalost. :)
    Catherine Ribbon

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné fotky. Přírodu zbožňuji a nejvíce tu, kterou člověk nestihl poničit!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc! ☺ V Rakousku sečou trávu kosou, takové ty klasické staré způsoby, chrání si ji. A je to poznat... :)

      Vymazat