pondělí 23. května 2016

VAŽTE SI MALIČKOSTÍ!


Ahojte!☺

Po delší době jsem tu s novým článkem. Zatímco tady na blogu je svým způsobem mrtvo, v životě jako takovém mám pořád co dělat. Nestíhám, volné chvilky využívám na povinnosti a celkově u mě teď panuje chaos. Každopádně jsem si prostě našetřila chviličku, protože jsem cítila takový zvláštní pocit, že jsem dlouho nic nenapsala a že bych to měla napravit. Ne že bych musela, ale asi mi to i chybělo. Asi vás nepřekvapuje, že přicházím s promluvou do dušičky. Většinou, když píšu spontánně, padne moje volba na úvahy. Jsou odpočinkové, svým způsobem snadné na sepsání, nemusíte si vařit mozek, jen píšete to, co vás napadne. Tak si užijte tu moji dnešní názorovku! ☺

Po tom, co jsem se vrátila z tohoto víkendu, který jsem trávila s přítelem na chatě (ano, zase), jsem si uvědomila, o čem chci napsat další článek. O maličkostech. O drobnostech, které pro mě můj přítel dělá, které vymýšlí, shání, tvoří... Teprve až tento víkend mi ukázal, jak moc je důležité vážit si maličkostí.

Možná jste někdy někde viděli obrázek, na kterém bylo napsáno něco ve smyslu: „Važ si každé pusy od něj. Nikdy nevíš, jestli není poslední." A tím bych začala. Už jen to, že k vám váš kluk přijde, obejme vás, dá pusu a chytne vaši ruku, byste neměli brát jako samozřejmost. Co vy víte, co se může stát? S vámi, s ním, s vaším vztahem? Nevíte nic. Neznáte budoucnost. Všechno se může během krátkého okamžiku změnit a vy už zpět čas nevrátíte. Ceňte si každého drobného doteku, který udělá ze své vůle. Proto, že chce. Proto, že vás má rád. Ne proto, že musí. Vždyť už jen pomyšlení na tohle vás musí hřát. O tom doteku ani nemluvím. Vnímejte ho pořád tak, jako by byl první. V ničem se nezměnil. Nedovolte vaší hlavě, aby si to myslela. Zkazí vám to pohled na váš fyzický kontakt a přestanete se z něj radovat, těšit...

Když pro vás přítel udělá nějaké drobné gesto, dává vám tím najevo, že mu stojíte za jeho čas. Dá si práci s napsáním „slohovky“ či milostného dopisu. Vybere vám tu nejhezčí růži jen proto, aby viděl váš úsměv. Nechá vám zahrát písničku, kterou máte rády. Pokusí se vám nakreslit obrázek, i když je odpůrcem umění a od přírody antitalent na podobné činnosti. Bude vás klidně 3 hodiny učit hrát ping pong, florbal nebo rybařit. I přes to, že už je unavený a nebaví ho to, ale ví, jak moc to chcete umět, tak to překoná. Pomůže vám naučit se fyziku, najít místa v mapě do zeměpisu nebo pochopit matematiku, protože vidí, jak se samy trápíte. Tohle všechno dělá kvůli vám. Pro vás. Protože mu za to stojíte.

Drobné dárečky potěší snad každou ženu, slečnu, dívku. Jen je potřeba si dát pozor, aby se z toho nestala rutina. Jakmile vám totiž zmizne to nadšení z toho, že pro vás má přítel překvapení, je něco špatně. A často to bývá stereotypem. Ano, dostat malého plyšového medvíka, čokoládu, kytičku nebo náušničky vám udělá radost. Ale každý týden? Za chvilku byste byla jak prodavačka v hračkářství se 150 kilogramy a ověšená šperky za několik tisíc. Pokud to tak začíná vypadat i u vás, opatrně to příteli zkuste naznačit. Ze začátku to nebude chápat. Nebude vědět, co je špatně. Ale i mužům to dojde (možná jen budou potřebovat nějaký den navíc). 
Vy se pak můžete v klidu radovat z krásného přívěsku ze srdíčkem, který bude vyjímečný už jen tím, že je darovaný z lásky. A takovému se nevyrovná ani 50 podobných věnovaných jen proto, abyste měla pocit, že vás váš muž miluje. Takový signál vysílají jen věci, do kterých je ta láska skutečně vložená. Tady platí, že kvalita je důležitější něž kvantita.

Člověk, který vás miluje, nebude litovat peněz za dárky, které vám udělaly radost. Ani času, který s vámi strávil i u činností, jako je pečení, vaření nebo učení. Bude si cenit vaší zpětné vazby. Bude ho hřát pocit, že opětujete jeho city. Bude tu vždycky pro vás, ochoten obětovat sebe samotného nebo něco, co mu patří. Nedovolte, abyste to začali přehlížet. Nedovolte své hlavě, aby vytvářela nepravdivé obrazy. Nedovolte, aby vás milující lidé opustili.

Upřímně doufám, že jste pochopili všechny mé myšlenky, pointu, to, co chci říct. Nepřehlížejte byť i letmou pusu. Ceňte si času, který vám přítel věnuje. A neberte jako samozřejmost byť i miniaturní hmotné (i nehmotné) věci. Časem poznáte, že ten největší dárek, který můžete dostat, je láska. A ta se skládá z maličkostí! ♥

Blogerka Klárka

10 komentářů:

  1. ja si vážim kqždú sekundu a maličkosť čo pre mňa kedy niečo urobil dal ♥ pretože ako sa ovorí až vtedy si to uvedomíš ked o to prídeš ;)

    http://teenmumy.blogspot.sk

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak! ☺ Ale pak už je pozdě... :)

      Vymazat
  2. Tohle je krásný. Znám to no, překvapení, kytičky, plyšáčci... na začátku vztahu je to krásné, ale mě přítel psal básničky i po skoro třech letech a když jsem mu naznačila, že mi nemusí dávat něco stále, ale třeba jednou za delší dobu něco pořádného (nebudu zastírat, taky jsem chtěla aby vystál před Vánocemi frontu na Pandoru), utřel mě že mi nebude dávat povrchní cetky. Už dávno nešlo o romantiku, byl to prostě škrt. No a tak jsem se s ním rozešla (samozřejmě i z jiných důvodů) a teď kupuju sama sobě dárečky, ze kterých mám opravdu radost a kvůli nikomu ji nepředstírám. Rozumím radování se z maličkostí ale pamatuj - nech se od kluka rozmazlovat. Neber to jako samozřejmost, ale nech se rozmazlovat. Bude za tebe chtít platit kafe? Nech ho, protože by jednou mohla přijít chvíle, kdy ti řekne ať si ho zaplatíš sama, protože on potřebuje prachy na výdaje, které jsou mu asi bližší než ty. :/ Nechci ti kazit radost ze zamilování, jen jsem si tím taky prošla. Ale je mi jasný, že všichni kluci nejsou stejný paka a že tvůj může být prostě senzační. :) Snad vám to bude dlouho klapat.

    OdpovědětVymazat
  3. Jsi hrozně zlatá! Tvoje komentáře vždycky tolik potěší! ☺

    Nejsem zatím moc zvyklá, aby za mě přítel něco platil. Připadá mi to, jako bych se o sebe neuměla postarat. Ale pracuju na tom.
    Z toho, že se tak změní, nemám strach. Je to ten typ kluka, se kterým se dá o všem mluvit a chová se ke mně jako k princezně. Jen já mám většinou potřebu být normální holka s normálním klukem. Už ale pochopil, že časté dárky omrzí. A já teď zase začínám chápat, že by mi trocha toho rozmazlení občas možná neuškodila. Chce to najít rovnováhu. A věřím, že to zvládneme! ☺

    Moc děkuju za krásný komentář a za přání. Doufám v úplně to samé! ☺

    OdpovědětVymazat
  4. Moc hezký článek! :) Já kluka nemám, ale zato si vážím jiných věcí, které zase dostavám od svých kamarádů a rodiny, věci, které jsou tak moc obyčejné, až jsou to úplně malinké věci, které prostě potěší. :)
    DENYII

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. I ten kluk přijde, pak si tě bude opečovávat jako princeznu! :3 Já jsem to vzala z této stránky, ale samozřejmě každá věc, ať už hmotná či nehmotná, věnovaná s láskou by nám měla udělat (byť i malinkou) radost! Ne jen ta od přítele, ale od kohokoliv, komu na nás záleží a chce nás potěšit! ☺

      Vymazat
  5. Ahoj , naozaj pekny a úprimný članok o veciach , na ktore naozaj denne zabúdame . Takze je super , ked nam to niekto takto ako Ty pripomenie :-) co sa tyka darčekov , mas pravdu .. Mne sa vela ludi čudovalo , a hlavne smialo, ze ako je možné , ze na udobrenie nechcem nejaky darcek - no pretože pre mna je dôležitejšie si veci vysvetlit , ako ich zakamuflovat kvetmi :-)
    Krasny den prajem a pozývam Ta na moj blog ;-)
    Lenka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš pravdu! ☺ Taky si cením, když za mnou ta osoba spíš nečekaně přijede a promluví si se mnou, obejme mě. Hmotné dárky nejsou všechno... I nehmotné by nám měly udělat radost. Není důležité, co dostaneme, ale že si na nás ta dotyčná osoba vzpomene a dá nám to s láskou! ☺

      A děkuju za pochvalu! ☺

      Vymazat
  6. Krásny článok ! Z drobností je dôležité sa tešiť, pretože potom si človek váži aj tie väčšie veci, ktoré prídu :)
    My blog : THE COLORFUL THOUGHTS

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Právě že velkých věcí si budeš vážit (skoro) vždycky. S malými je to těžší. Většina drobnosti přehlíží. Nemělo by to tak být... A na to jsem chtěla upozornit... ☺

      A děkuju za pochvalu! ☺

      Vymazat