pátek 11. března 2016

ŽIVOT JEDNA BÁSEŇ

 

Ahojte!☺

Při pátečním večeru jsem si našla chvilku a sepsala recenzi na knížku, kterou jsem četla asi před měsícem... A prostě se o ni s vámi musím podělit! ☺

Upřímně, recenzi (na cokoliv) jsem ještě nepsala, takže si nejsem moc jistá, jak bude vypadat, tak drobné nedostatky kdyžtak omluvte! ☺


Název: Život jedna báseň

Autor: Colleen Hooverová

Stránky: 264

Nakladatelství: Yoli

Rok vydání: 2014


Tady jste si mohli přečíst originální anotaci, díky které jsem knížku vůbec otevřela. Půjčila jsem si ji od kamarádky, která když už si koupí knížku, musí být fakt dobrá. Takže děkuju, Terez!☺


Moje anotace:

Layken je osmnáct let. Bohužel neřeší problémy, jaké mají jiné holky v jejím věku. Spolu s matkou a bratrem Kelem se stěhují po smrti otce do Michiganu. Lake jeho smrt bolí, ale navenek musí být silná. Po příjezdu se seznámí se sympatickým Willem Cooperem, se kterým si hned padnou do oka. Seznamují se, ale když je všechno na nejlepší cestě k ideálnímu vztahu, něco se zlomí. A stačí k tomu pár minut. Co Will skrývá? A proč najednou tak obrátil?


Můj názor:

Od této autorky jsem již četla dvě knížky, „Bez naděje" a „Ztracená naděje", a obě se mi líbily. Autorka mě nezklamala, knížka se jí opět povedla.
Colleen má svůj osobitý styl vyjadřování, díky kterému ji hned poznáte. Má talent na vystihnutí romantických chvilek, což způsobuje, že si je čtu klidně 2x - 3x stále dokola. Kromě toho je příběh napsán velmi poutavě, nenudíte se u něj a máte chuť číst pořád, protože jste zvědaví, jak všechno dopadne.
Co mi u knížek vadí, je, když jsou to zamilované „love story" pro malé holky, kde je všechno růžové jako v pohádce. Tady to tak nebylo. Příběh byl hodně romantický, ale vyvážený mezi pohádkovou a reálnou láskou. Což oceňuji, protože ne každému se to tak perfektně povede.
Při čtení se dostavovaly emoce, které mi taky nezpůsobí každá knížka. Někdy jsem se usmívala jak měsíček na nebi, občas jsem se mračila a dokonce jsem měla i chuť brečet. A tohle má dobrá knížka umět!
Dalším pozitivním bodem je, že se dokážu sžít s hlavní postavou. Lake v některých chvilkách reagovala tak, jak bych se zachovala já. Její vyjadřování, uvažování, chování... Zkrátka jsem se v ní občas viděla.
Knížka byla stále plná překvapení. Když už jsem myslela, že vím, co bude dál, přišel zlom, který mi to vyvrátil. Snažila jsem se odhadnout pokračování nebo konec, ale autorka mi to prostě nedovolila. Zkrátka, děj nebyl průhledný.
Jediným záporem byly drobné chybky. Překlepy, vynechaná písmenka... Čtení to trochu rušilo, ale to není chyba samotné autorky.
A to nejlepší na konec? Při čtení posledních stránek jsem se rozbrečela. Naplno jsem se vžila do role hlavní hrdinky a slzy mi začaly stékat po tvářích. To je znak dobré knihy!


Hodnocení:

Knížku oboduju takto z toho důvodu, že tam bylo pár chybek. Nebyla to vina spisovatelky, ale čtení mi to prostě rušilo. Každopádně to hodnocení tolik neovlivní. Abych byla upřímná, spíš mi vadily úryvky z textů píniček, které měly charakterizovat jednotlivé kapitoly. Tohle moc nemusím a podle mě to trochu rozbilo tu atmosféru a přechody. A tím, že byly přeložené, nerýmovaly se, takže o to hůř to působilo.

Proto jsem se rozhodla pro hodnocení: 8/10


Doufám, že se vám moje první recenze líbila. Budu ráda, když mi napíšete názor na celou recenzi nebo na samotnou knížku, pokud jste ji četli! Děkuju za přečtení a snad na můj blog znovu zavítáte! Dobrou noc! ☺

Blogerka Klárka

12 komentářů:

  1. Pěkná recenze. Možná se po knížce pohlédnu, zaujalo mě totiž jak popisuješ, že to nneí typická lovestory, kterou vážně nemusím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, určitě koukni. Knihy, kde se někdo s někým pozná, pak ho uvidí s někým jiným, nakonec se vše vysvětlí a budou spolu, mě fakt nebaví... Tato má skvěle vyváženou tu romantiku, zkrátka není přehnaná ani dětská! ☺

      Vymazat
  2. Dobře propracovaná recenze :) Líbí se mi :)

    Piosek
    www.piosek.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to mě zaujalo. Pěkná recenze! :)
    http://ellacloeana.blog.cz/

    OdpovědětVymazat
  4. nice blog, I follow you :)
    Happy Monday!

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpovědětVymazat
  5. Knihu jsem nečetla, ale vypadá zajímavě :)
    eL

    OdpovědětVymazat
  6. Tvoje recenze se mi líbí :) Já když jsem psala první recenzi, tak co byla dost katastrofa :D Knížku jsem četla a moc se mi líbila :)

    OdpovědětVymazat